Søg i arkiv        
Besøgende lige nu: 75
Logget på lige nu: 0
E-mail
Kodeord
Husk oplysningerne
Opret profil
Tip en ven Del siden med andre Udskriv siden Copyright TraktorTech
 
Flere kunder er tilfredse med Semler Agro

Oprettet 12.04.18 kl. 07:15

Danmarks største maskinhandler har fået et stort hop i kundetilfredsheden. CEO Morten Buus peger på pilotprojekter som at flytte mere service ud i marken og hurtig levering af reservedele som nogle af forklaringerne.

Af Christian Juel Jørgensen

Semler Agros kundetilfredshed er vokset med 20 pct. i 2017.

Semler Agros mere end 2.200 landbrugskunder blev i 2017 mere og mere tilfredse med deres maskinforretning.

I løbet af 2017 steg Semlers kundetilfredshed nemlig med 20 pct. fra 66,8 ved årets indgang til 80,4 et år senere på et såkaldt kundetilfredsheds-index, der går fra 0 til 100.

CEO Morten Buus mener, at en række pilotprojekter som eks. at flytte mere og mere service ud til kunderne i marken, levering af reservedele i løbet af natten og projektet med at udvikle den første selvkørende John Deere 8R på dansk jord har bidraget til øget kundetilfredshed.

»Tilfredshed hos vores kunder er hele formålet med, at vi arbejder så intenst med nye initiativer. Vi lytter meget til, hvilke udfordringer vores kunder står med i deres hverdag, og forsøger at tilpasse vores forretning, så vi kan være med til at afhjælpe de udfordringer. Udviklingen i kundetilfredsheden er derfor noget, vi er meget stolte af, men også noget, vi har en ydmyg tilgang til. For det kræver et kontinuerligt arbejde at blive ved med at skabe gladere kunder«, siger han.

Tættere på landmændene

Ifølge Morten Buus betyder Semlers pilotprojekter også, at de over 200 ansatte er kommet tættere på deres kunder i hverdagen.

Det tolkes bl.a. til at have skubbet positivt på udviklingen i antallet af kunde-ambassadører, hvor der nu er sket en fordobling, så over halvdelen af kunderne nu anbefaler maskinhandleren til andre kunder.

»Vi gør rigtig meget ud af, at vores ansatte skal have en viden, der gør dem alle til eksperter på deres respektive områder. For det giver dem en hverdag, hvor de kan gøre en forskel for kunderne, og ikke mindst gør det sjovere at gå på arbejde«, siger han.

Semler Agro har som mål, at kundetilfredsheden i løbet af de næste par år flere tak op, så den lander på 90 ud af 100.




TraktorTech powered by LandbrugsMedierne | traktortech@traktortech.dk | Tlf. (+45) 33 39 47 00